« Powrót do listy artykułów

2017: nasze przewidywania w zderzeniu z realiami

Lech Okoń TELEPOLIS.PL, Łukasz Dec TELKO.in, Wojciech Piechocki GSMONLINE.PL 28 Grudnia 2017 12:00 22

9. Rejestracja pre-paid korzystnie wpłynie na rynek?





[TRAFIONE] Zgodnie z naszymi oczekiwaniami rejestracja kart pre-paid była dla rynku prawie całkowicie obojętna. Spodziewany armagedon nie nastąpił. Klienci szybko przyzwyczaili się do nowych zasad, punkty sprzedaży bez problemu rejestrują nowe karty, a operatorzy zaklinają się, że miliony wyłączonych kart nie wpływają na ich wyniki finansowe. Polski rynek staje się powoli rynkiem usług abonamentowych, a pre-paid staje się coraz mniej ważny. To także jeden z efektów bogacenia się naszego społeczeństwa. Stać nas już coraz częściej na niewielkie miesięczne zobowiązanie. Operatorzy prognozowali koniec świata, a okazało się, że prawdziwe zagrożenie nadeszło od stronych nowych zasad roamingu, a nie nowych zasad rejestracji kart prepaid.

10. Pora sprzedać... T-Mobile Polska?



[TRAFIONE/PUDŁO] Nasz scenariusz sprzedaży T-Mobile Polska był mocno spekulacyjny i trochę z przymrużeniem oka. Trudno jednak było o obojętność wobec topniejącej w oczach bazy klientów, pełnej kruczków, drogiej oferty i niezadowalających wyników operatora. T-Mobile stał w rozkroku. Jedną nogą dreptał sobie w wiaderku pełnym wspomnień błękitnego prestiżu Ery, a drugą w wannie śmiercionośnych regulaminów. Gdy spod jego dłoni wychodził nowy "madżentowy" produkt, to albo zatruty gwiazdkami*, albo "prestiżową" ceną. Z 13,5 mln kart SIM nagle zrobiło się 10 milionów i ktoś się chyba wreszcie ocknął.

Zamiast zamykać dalej salony, do końca III kw. 2017 r. T-Mobile otworzył 52 nowe i zatrudnił ponad 300 pracowników, którzy trafili do punktów sprzedaży i do call center. Różowi mają obecnie jedną z najprostszych i najtańszych ofert na kartę (Orange nawet pokusił się niedawno o jej "skserowanie"), a wyniki testów wydajności nie pozostawiają złudzeń - to najszybsze LTE w kraju. Szybkiemu internetowi towarzyszy zaskakująco dobra, w pełni nielimitowana oferta. To właśnie ona stanowi teraz największą część sprzedaży operatora i pozwoliła zamknąć III kw. z dodatnim bilansem liczby aktywnych kart SIM.

Nie zmienia to faktu, że pod koniec kwietnia o niezadowolonym Deutsche Telekom i opcji sprzedaży T-Mobile Polska (w razie braku poprawy) było głośno. Chociaż DT "nie komentował tego typu doniesień", to jednak oficjalnie dodał, że widzi już pozytywne efekty zmian mających na celu poprawę pozycji rynkowej. ...a więc jednak były rozważania na temat sprzedaży? Otwarte pozostaje pytanie, czy T-Mobile Polska zrobił już na tyle dużo, by niemiecki właściciel nadal chciał go pod swoimi skrzydłami? Nam oferta T-Mobile podoba się coraz bardziej i czekamy na równie dobry ciąg dalszy.
4 - 4

Komentarze
Załaduj więcej opinii
Załaduj więcej opinii
Dodaj swoją opinię
Zaloguj się
Zarejestruj się

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.

 

Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.