« Powrót do listy artykułów

Dopłaty w roamingu - kto ma najmniejsze?

orson_dzi (Arkadiusz Dziermański) 4 Czerwca 2018 15:51 127

Zestawienie dopłat



Porównajmy teraz dopłaty wszystkich czterech największych operatorów. Na początek oferta abonamentowa.



Jak widzimy, w przypadku abonamentów z dopłatami muszą liczyć się przede wszystkim klienci Play i Plusa. Ciężko się temu dziwić, są to operatorzy działający tylko w naszym kraju. Orange i T-Mobile są częścią międzynarodowych korporacji i w ich przypadku straty są mniej bolesne, bo po części mogą je rekompensować zyski oddziałów z innych państw.

Klienci ofert na kartę nie mają już takich przywilejów jak klienci abonamentowi.


*Wyjątek - Formuła Umlimited na kartę z pakietem 100 minut, 50 SMS-ów i 500 MB internetu co 30 dni.
**Wyjątek - posiadacze pakietów nielimitowanych rozmów, wiadomości i internetu na minimum 30 dni dostają pakiet 100 minut, 50 SMS-ów i 500 MB Interentu co 30 dni.


Przykład rzeczywistych kosztów

Abonament

Weźmy teraz przykładowy wyjazd na 2-tygodniowe wakacje (równe 14 dni) do jednego z krajów Unii Europejskiej. Przyjmijmy, że podczas wyjazdu dosyć swobodnie korzystamy z telefonu i wykonujemy połączenia trwające 200 minut, odbieramy 50 minut rozmów, wysyłamy 100 SMS-ów i wykorzystujemy 2 GB Internetu. Zdjęcia wysyłamy znajomym przez Messengera, do tego Facebook, Instagram, nawigacja... W końcu jest tanio, nie musimy się mocno ograniczać. Czy faktycznie jest tanio? Sprawdźmy to w ofertach abonamentowych z uwzględnieniem dopłat.


*Pod uwagę wzięte zostały abonamenty Plan Komórkowy, za wyjątkiem najtańszego Planu Podstawowego, bez nielimitowanych SMS-ów.
**W przypadku najtańszego abonamentu w ofercie dostępny jest pakiet 1,93 GB, więc 2 GB Internetu podczas wyjazdu to koszt 0,21 zł.


Oferty na kartę


*W przypadku Formuły Unlimited na kartę koszt wyniesie 26,93 zł.
**Jeśli korzystamy z pakietu nielimitowanych rozmów, wiadomości i internetu wykupionego na okres dłuższy niż 30 dni koszt wyniesie 28,86 zł.


Podsumowanie

Jak widzimy, dopłaty w roamingu nie są straszne. Co więcej, w przypadku klientów abonamentowych odczują je tylko osoby, które na stałe przebywają za granicą. Kilkudniowe wyjazdy, a nawet i dłuższy 2-tygodniowy to koszt wynoszący maksymalnie kilkanaście złotych. Jeszcze niedawno byłoby to co najmniej kilka razy więcej.

Dużo drożej wychodzi w przypadku najbardziej roszczeniowych klientów, czyli tych korzystających z ofert na kartę. Ciężko się tutaj dziwić operatorom. Posiadacze prepaidów nie są z nimi związani żadną umową. Mogą w dowolnym momencie przenieść numer, więc wprowadzanie tutaj 30-dniowych okresów obserwacji mija się z celem. Zapewne znaleźliby się zapaleńcy przenoszący numer co 14 dni lub kupujący co chwilę nowy starter, a to dla operatora oznaczałoby dalsze pasmo strat, na i tak niezbyt rentownej usłudze. W tym przypadku pewnego rodzaju docenienie klientów abonamentowych jest w pełni zrozumiałe.

Wprowadzenie dopłat w roamingu powinno odbić się na osobach, które nie wyjeżdżają. I mowa tutaj o skutkach pozytywnych. Jeśli dopłaty zniwelują straty jakie przyniosło za sobą zniesienie opłat roamingowych, to koszty abonamentów i usług krajowych nie wzrosną. Jeśli tak się nie stanie, operatorzy będą szukali sposobu na zniwelowanie strat. A najszybciej zrobią to właśnie poprzez podniesienie cen krajowych.

Czy dopłaty w roamingu to dobra decyzja operatorów?

Tak
49.58%
NIe
50.42%

Wszystkich głosujących: 353


3 - 3

Komentarze
Załaduj więcej opinii
Załaduj więcej opinii
Dodaj swoją opinię
Zaloguj się
Zarejestruj się

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.

 

Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.