« Powrót do listy wiadomości

PKO BP: 2 miliony aktywnych aplikacji IKO

msnet 7 Grudnia 2017 08:50 8





IKO się rozwija:2 mln aktywnych aplikacji, 145 tys. mobilnych kart zbliżeniowych w technologii HCE, 32 mln transakcji mobilnych w 2017 roku.

Sektor finansów jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie, a PKO Bank Polski jako lider polskiej bankowości wyznacza w tym zakresie trendy. BLIK, któremu początek dała aplikacja IKO, to dziś standard rynkowy i korzysta z niego 70% klientów banków w Polsce. Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie przyniosą kolejne lata - powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

IKO należy do najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji bankowości mobilnej. W sklepie Google Play otrzymał około 120 różnych opinii, z których wyszła ocena 4,7 (na 5). Na pewno ma swój w tym udział wzbogacenie aplikacji IKO w 2017 roku między innymi o płatności zbliżeniowe dla kart Mastercard, płatności kodem BLIK z aplikacji IKO w polskich urzędach, zakupy w Internecie bez kodu BLIK (BLIK One Click), czasową blokadę karty oraz nowe rodzaje przelewów: natychmiastowe w ramach Expres Elixir, zagraniczne, podatkowe lub z karty kredytowej.

IKO będzie wkrótce obchodzić swoje 5. urodziny, ale już dziś możemy powiedzieć, że ten czas wykorzystaliśmy najlepiej, jak to było możliwe. Obecnie w każdym tygodniu do IKO loguje się milion unikalnych użytkowników, co pokazuje, że nasza aplikacja jest funkcjonalna i klienci chcą za jej pomocą zarządzać swoimi finansami - powiedział Michał Macierzyński, zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO BP.

IKO wciąż się rozwija. W ostatnim czasie przybywało około 40 tysięcy nowych aktywacji tygodniowo, a jej użytkownicy coraz częściej wykorzystują telefon do transakcji, które dotychczas realizowali za pośrednictwem na przykład bankowości internetowej. Obecnie w każdej sekundzie w IKO zlecanych jest 1,6 transakcji. W 2017 roku liczba logowań do aplikacji wzrosła o 150%, a liczba transakcji wykonanych za pomocą telefonów o 245%, w porównaniu do poprzedniego roku.

W III kwartale 2017 roku ponad 2,4 mln klientów banku PKO BP oraz Inteligo zalogowało się do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego (za pomocą aplikacji mobilnej lub serwisu WWW). Klienci logujący się za pośrednictwem IKO stanowią prawie połowę (47%) mobilnych klientów (18% wzrost kwartał do kwartału). Strategia PKO BP na lata 2016-2020 zakłada dalszy rozwój kanałów internetowego i mobilnego, między innymi wzbogacanie dostępnych funkcji oraz rozszerzanie oferty usług dostępnych zdalnie, z naciskiem na zwiększenie aktywności klientów w kanałach cyfrowych.

Źródło: PKO BP

Komentarze
Dodaj swoją opinię
Zaloguj się
Zarejestruj się

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.

 

Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.