« Powrót do listy wiadomości

Play oburzony różowym Mobile Connectem

orson_dzi 8 Listopada 2017 11:54 25





Informacja o tym, że sieć T-Mobile jako pierwsza wprowadziła usługę Mobile Connect nie spodobała się sieci Play. "Fioletowi" korzystali z rozwiązania dużo wcześniej, ale... nikogo o tym nie poinformowali.

Chyba każdy serwis, a na pewno zdecydowana większość z piszących wczoraj o wdrożeniu usługi Mobile Connect poinformował, że T-Mobile zrobił to jako pierwszy operator w Polsce. Tak również informuje sam operator. Jak się okazało, nie jest to prawdą.

Zobacz: Mobile Connect w T-Mobile

Z rozwiązania Mobile Connect korzysta sieć Play i to od września 2015 roku. Usługa jest wykorzystywana podczas logowania do Play Now, a w lutym 2017 roku wdrożono ją przy "Wirtualnej Centralce" dla firm. Problem tylko w tym, że Play nie poinformował, że jego rozwiązania bazuje właśnie na technologii Mobile Connect, która jest globalnym standardem organizacji GSM Association. Potwierdził to rzecznik Play Marcin Gruszka w najnowszym wpisie na swoim blogu informując: Nie, nie nazywamy tego rozwiązania szumnie Mobile Connect. Jednocześnie w kolejnym zdaniu niekonsekwentnie dodał: Dodatkowo my jako jedyni zintegrowaliśmy naszą platformę Mobile Connect w projekcie mDokumenty, co pokazywaliśmy Pani Minister Annie Streżyńskiej.

Nie wnikając już w szczegóły, czy Play faktycznie nazywa swoją usługę Mobile Connect, czy też nie oraz czy jest ona zgodna ze standardem GSM Association, faktycznie "Fioletowi" wdrożyli ją przed T-Mobile i oferują ją klientom już od ponad roku. Czy Play był pierwszy? Tego nie wiemy. Być może Orange i Plus też korzystają z Mobile Connect, tylko zapomnieli się tym pochwalić? Jeśli tylko któryś z operatorów zdecyduje się podzielić tą informacją, na pewno ją przekażemy.

Źródło: Play; T-Mobile; wł

Komentarze
Załaduj więcej opinii
Załaduj więcej opinii
Dodaj swoją opinię
Zaloguj się
Zarejestruj się

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.

 

Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.